בניה מתועשת זה כל הסיפור- שיטת הבניה המובילה בישראל

ישנם כמה דרכים לבנות בניינים, אם בזמנים קודמים הייתה דרך אחת, כיום ישנן מספר שיטות אשר בסופו של דבר מביאות לכדי יצירת בניין שלם, ביניהן, בנייה מתועשת. כיום הנטייה היא להשתמש בשיטה שמזכירה מעין לגו שכן הבניינים אינם מורכבים לבנה אחר לבנה באתר הבנייה עצמו, אלא משתדלים להביא חלקים מורכבים שמהם יוצרים את הבניין בסופו של דבר. שתי שיטות דומות בעיקרון הן שיטת בנייה מועשת ושיטת בנייה טרומית, שכן שתי שיטות אלה דומות ומבוססות על בנייה מאלמנטים מתועשים אשר כבר מוכנים מבעוד מועד במפעלים מיועדים להם שמכינים אותם, מובילים אותם אל מתחם הבנייה ומרכיבים אותם כמו פאזל.

 

בנייה מתועשת טרומית

יש אלו שמתייחסים אל בנייה תעשייתית עצמה כשם כולל למספר דרכים שונות שבהן בונים בניינים, שכן בשיטות אלו מוכנים רכיבים מסוימים מראש כך שהבנייה מהירה ויעילה יותר. אם מתייחסים אל בנייה תעשייתית כשם כללי יותר אפשר לראות את הבנייה הטרומית כחלק פרטי של אותה בנייה מתועשת שכן גם בנייה קלה היא מאין סוג של בנייה מתועשת אך קיימים הבדלים בין הבניות.

 

ישנן גישות בנייה שונות שכן גישה אחת מהן היא להפוך את אתר הבנייה לאתר הרכבה שבו בעצם מביאים משאיות בטון וחלקים להרכבה אשר כוללים חלקים כגון מוטות ולוחות ברזל, יריעות ברזלים ועוד שמטרתם היא להפוך את אותה בנייה מתועשת לחזקה ועמידה. במהלך העבודה פועלי הבניין דואגים לחפירה והצבת היסודות, הצבת הבטון, מדידה ובדיקה של הקרקע ולאחר מכן עסוקים בהרכבתה של הבנייה. ניתן לראות באתרי בנייה יריעות מוטות, גלילי בטון ועצים שכן מרכיבים את אותה בנייה.

 

היתרונות בבנייה הטרומית ובבנייה המתועשת הן שהבניות מהירות משיטות אחרות וכן חוסכות זמן עבודה גדול, כוח אדם והשכרת עובדים וכן חוסכת את העבודה עם כל מיני פיגומים למיניהם וכן בנייה מתועשת ובנייה טרומית חוסכות את הצורך לעבוד עם כלי עבודה מגושמים גדולים ובמיוחד יקרים. עוד יתרון של בנייה מתועשת וטרומית הוא שהיא מזרזת את התהליך של הבנייה עצמה שברור לנו שיש חלקים המיוצרים כבר במפעלים מראש זמן רב לפני שהבנייה חלה וכן הם מוכנים כבר מראש וכל מה שנותר זה רק להזמין אותם לבנייה המתועשת וברוב המקרים אין כל צורך לחכות עד שהמפעל יכין אותם כמו בהזמנה אישית. כמו כן, בנייה מתועשת יוצרת גם פחות פסולת ואבק וזיהום אוויר שכן כך היא ידידותית יותר לסביבה וירוקה יותר שכן כך יותר חברות בנייה מעדיפות להשתמש בה כמה שאפשר.

 

אם אתם מתעניינים בבנייה מתועשת, חברת הבנייה רייכבך מומחית בכך, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם https://www.reichbach.co.il/ 

מהלך העבודה עד לבנייה מלאה כך נראה פרויקט שלנו