בחירת קבלן חשמל מתאים לעבודות חשמל

בתחום עבודות החשמל קיימים סיווגים רבים של מורשים וקבלני חשמל. איך נדע מי הוא בעל המקצוע המתאים ביותר עבורנו? ואיך נדע שאיש המקצוע או קבלן החשמל שבחרנו הוא האדם המורשה או המקצועי והמנוסה לביצוע העבודה? אל דאגה, בדיוק למטרה זאת ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות ביותר שיעזרו לכם להבין כיצד לבחור את קבלן החשמל המתאים ביותר לעבודה אותה אתם רוצים לבצע.

 

בטיחות לפני הכל

קודם כל חשוב לציין שביצוע עבודות חשמל, מעבר למספר מצומצם של דברים פשוטים וקלים לביצוע (שאינם מסוכנים), על פי חוק, יכולים להתבצע אך ורק על ידאי חשמלאי! אם אתם רוצים להחליף נורה, לנקות ציוד כאשר הוא מנותק ממקור חשמל, או לנקות או לטפל על פי הוראות היצרן, סביר להניח שתוכלו לבצע זאת בעצמכם. אך אם מדובר בעבודה יותר מורכבת, המתבצעת על מוצרים או מכשירים חשמליים, או על אחת כמה וכמה על לוחות או תשתיות חשמל, יש לבצע את העבודה אך ורק על ידי חשמלאי המורשה לבצע את אותה העבודה. באופן כללי חשמלאים מתחלקים למעל ל-10 סיווגים שונים ודרגות שונות. על מנת לשמור על בטיחותכם וחייכם ועל מנת לא לעבור על החוק, וודאו כי אתם שוכרים את קבלן החשמל המתאים לביצוע עבודת החשמל.

 

שלושת הנקודות החשובות לבחירת קבלן החשמל המתאים

על מנת לבחור קבלן חשמל מתאים שיבצע את העבודה ברמה הגבוהה ביותר ולשביעות רצוננו יש לשים לב למספר נקודות:

  • ותק וניסיון – מומלץ לבחור בקבלן חשמל מנוסה וותיק, שהתנסה בהתקנה וטיפול של מערכות רבות ושונות וכבר מכיר את רוב סוגי מערכות החשמל והעבודות. מעבר לכך, מומלץ לבחור בקבלן חשמל שכבר ביצע בעבר את אותה העבודה בדיוק אותה אתם מזמינים.
  • היקף העבודה – מומלץ לבחור בקבלן חשמל שמכיר ומסוגל להוציא לפועל את כל שלבי העבודה. משלב הייעוץ, דרך שלב התכנון וההקמה ועד לתחזוקה השוטפת. קבלני חשמל רבים מציעים ליווי לאורך כל השלבים האלה ואינם יאלצו אתכם לפנות לבעלי מקצוע או חשמלאים רבים ושונים. כך תרכזו את הכל אצל קבלן חשמל אחד שבחרתם ואתם סומכים עליו.
  • המלצות – מומלץ לשאול מכרים קרובים ומשפחה אם בעבר הזמינו עבודה דומה, לשאול קולגות, לקרוא חוות דעת ומאמרים באתרי האינטרנט, או אפילו במקרה הצורך, לבקש מאותו קבלן חשמל שאנו מדברים איתו שיפנה אותנו ללקוחות שיכולים להמליץ עליו.

 

עכשיו כשאתם מכירים את עיקרי הדברים, מבינים את החשיבות הן מבחינת בטיחות והן מבחינת ביצוע על ידי האיש המנוסה והמתאים, אתם יכולים לגשת לשלב בחירת קבלן החשמל המתאים ביותר עבורכם. בהצלחה!