שחרור עשן וחשיבותו

כל יום בדרך לעבודה רובנו עומדים בפקקים ארוכים אשר נדמה שאינם הולכים להסתיים לעולם. ברבים ממכוניות אלו נוסעים אנשים לעבודה במשרד, או בקניון או במקומות בהן ישנם חניונים תת קרקעיים, וכפי שניתן להבין הם אכן משתמשים וחונים באותם חניונים. מה שלא נראה גלוי לעין שכן לא כל כך שמים לב לזה, זה אותו שחרור עשן המתבצע מאגזוזי המכוניות שכן בעקבות השריפה של הדלק, שחרור עשן רעיל הגורם למחלות בדרכי הנשימה בין היתר, נגרם ומשתחרר מהאגזוז. העשן מעורב באדים רעילים שאם תנשמו אותם הם יגרמו לכם לחנק, אך כאשר רכב אחד נמצא בחניון גדול עוד אפשר להגיד שאין סיכון בפני שתמהיל העשן באוויר נמוך, אך כפי שניתן לראות בכל ישראל, החניונים התת קרקעיים מתמלאים עד אפס מקום ולעומק של שלוש קומות ולעתים עד יותר במכוניות אשר המנועים שלהם מוציאים עשן ללא הפסקה עד שהם מוצאים חנייה.

 

ישנו פתרון חכם לכך שכן הוא מוגדר כחובה כמעט בכל חניון קרקעי, והפתרון הזה נקרא מפוחים לשחרור עשן. ניתן לראות אותם אם תביטו מעלה כאשר אתם נמצאים בחניון, מפוחים אלו כפי שניתן להבין עוזרים בשחרור העשן מהחניון התת קרקעי וכן בנוסף הם עוזרים בהזרמת חמצן אליו ולטיהור האוויר וסילוקו של אותו עשן מהחניון, מה שנותן לעוברים ושבים ללכת בחניון מבלי כמעט להרגיש בכל העשן המשתחרר מהמכוניות. עם כן, מפוחי שחרור עשן עוזרים גם בעת שריפה, שכן לא מתבצע שחרור עשן אך ורק מאגזוזי המכוניות, כלומר הוא יכול להגיע חס וחלילה משריפה בחניון עצמו. במצב של שריפה בחניון התת קרקעי יש על העוברים והשבים להתפנות כמה שיותר מהר כדי לא לשאוף את העשן שכן שאיפת עשן היא גורם מסוכן מאוד ובין הראשונים למוות מאש. על כן, במידה ויש שריפה, לעשן אין דרך טבעית לברוח מהחניון שכן עשן הוא סמיך וכבד יותר מאוויר ושוקע למטה במקום לצוף למעלה. בשביל זה יש מפוחי שחרור עשן, שתפקידם הוא לשנע עשן החוצה מהחניון גם בשעת שריפה ובכך לאפשר לאנשים הנמצאים בחניון להימלט מבלי שהעשן יחסום להם את שדה הראייה או יפגע בהם בצורה כזו או אחרת, אם על ידי שאיפת העשן, צריבה חזקה בעיניים עד כדי פגיעה או כתוצאה מחום שמצטבר בחניון בשעת השריפה.

 

מפוחי שחרור עשן ופתרונות נוספים ניתן תמיד למצוא באתר של החברה. אם אתם בעליו של חניון תת קרקעי אשר מעוניינים להתקין בו את אותם מפוחי שחרור עשן, פנו אלינו ונשמח לעזור.

 

מפוח לשחרור עשן