עיצוב פנים אקלקטי

כל מה שרציתם לדעת על עיצוב פנים אקלקטי

אם אתם מעוניינים לשדרג את עיצוב הפנים של הבית שלכם אך חוששים להתקבע על סגנון מסוים, או שמא מתחשק לכם להוסיף מעט פלפל למראה הבית שלכם, עיצוב פנים אקלקטי הוא פתרון מצוין עבורכם.

 

אז אם שמעתם פעם על הביטוי הפכים נמשכים, מסתבר שאחד המקומות שבו הוא עובד הכי טוב זה עיצוב פנים. המושג אקלקטיזם מדבר בעצם על הדרך של האומנות לספוג השפעות מתרבויות שונות ולשלב אותן יחדיו לכדי הרמוניה ומראה יוצא דופן, בדגש על המילה.

 

אז בין אם לשים פריט בעל ערך היסטורי, סנטימנטלי, שילוב של סגנונות וצבעים, עיצוב פנים הוא לא עניין פשוט, במיוחד אם אתם מתחילים, לכן בואו נראה איך עושים את זה נכון.

 

הפריט הזה חשוב לי, נוציא אותו לרענון

 

אם עד היום החבאתם כלים עתיקים שסבתא הביאה לכם כי לא מצאתם בהם שימוש ולא ראיתם איך אתם משלבים אותם בחלל הבית, העיצוב האקלקטי ילמד אתכם כיצד ניתן להפוך את הפריט הישן למרכז תשומת הלב בביתכם.

 

לדוגמא, אם זאת צלחת עם יצירה יוצאת דופן עליה, אין למה לשמור אותה בארון, בשביל זה עולם העיצוב נוצר- בעזרת מעמד צלחות פשוט נוכל להניח אותה לראווה בכל מקום שנרצה, בין אם על המזנון בסלון, על השידה בחדר השינה או אפילו לתלות אותה על הקיר, תמיד כיף ומיוחד לחוות פריטים נוסטלגיים כאלו. חנוכיית נחושת עתיקה למשל, יכולה להוות עוגן להתעניינות ושאלות בקרב אורחי הבית ואף להעלות סיפורים ולהוסיף לאווירה המשפחתית בבית. מדהים מה שינוי קטן יכול לעשות.

 

עיצוב פנים אקלקטי - רצפת אמבטיה

פרויקט שביצענו, דוגמא מחדר האמבטיה

 

עיצוב פנים אקלקטי – לא מסובך כמו שנשמע

 

משמעות המילה אקלקטיות ביוונית היא לבחור את הטוב ביותר, ואם לבחור עיצוב שימשוך את העין ויסקרן, עיצוב פנים אקלקטי היא בחירה מעולה, מפני שאין צורך בפריטים יקרים כדי שיעשו את העבודה, מספיק פריט מרכזי אחד שיצא דופן ועוד כמה פריטים משניים שיחמיאו לו, והנה יצרתם עיצוב ייחודי משלכם, אך כדאי וצריך, במיוחד אם אתם מתחילים, קודם כל להבין את המטרה של אותו עיצוב , איזה תחושה הוא בא להעביר, ליצור פלטת צבעים שתשתלב טוב, להבין מה רוצים לשלב באותו פרויקט, אם לשלב בעיצוב מודרני פריטי וינטג' כדי לקרוץ לעבר, אם בתוך עיצוב פנים רווי רהיטים מעץ, לשלב למשל כורסא מודרנית בצבעים חדים כדי להקל על העיצוב ולצאת מהקופסה.

עיצוב פנים אקלקטי

תמונה מתוך פרוייקט שביצענו

ואם אתם מתחילים, כדאי להיעזר במומחה עיצוב פנים שיתאים את העיצוב לאופי שלכם תוך מקצועיות ודיוק, כך יוכל למנוע לבטים בנוגע לרהיטים, וכן לייעץ לכם.