בנייה קלה – כל מה שאתם צריכים לדעת

עד לפני כמה עשרות שנים, אם הגעתם לגוגל לאתר מהסוג שלנו, היום כמו אז, סביר להניח שחיפשתם לשדרג נכס, בין שקיים ובין שנדרש להקים.

מראש היה ברור לכם, שאתם צריכים הון עתק בעבור ההתרגשות והחלום החדשים, אתם צריכים זמן יקר, הולכים לאייש לכם את המבנה דחפורים, ומלא אנשי מקצוע ואתם צריכים לסמוך כל כך הרבה על המזל שנפלתם בידיים טובות והכי הרבה תוך שנה תוכלו ליישב את הבית הזה או להשתמש בו לצרכים עסקיים כאלה ואחרים, וזמן כמובן שווה כסף, בזמן הזה לעיתים הבית בכלל איננו ראוי למגורים אז צריך להוסיף הוצאות נוספות של שכ"ד.

אז מה קרה לפני כ20 שנים בערך, נכנסה לישראל שיטת בניה חדשה, היא נקראת בכמה שמות, שהם בנייה קלה, בניה מתועשת, בניה מהירה, בניה ירוקה ועוד כאלה דומים כאשר השמות הם בעצם סוג של תיאור התהליך. הבניה הקלה היא בניה פשוט קלה, מדובר במבנה מאוד יציב לא פחות מזה של בטון בעבור בתים צמודי קרקע שיכולים להתפרס על מספר מפלסים, זה פחות מתאים לבתים רבי קומות בסגנון של בניינים אחת הסיבות הן שזה בלי תשתיות מהאדמה, כשיש יחד עם זאת, זה לא העניין אם אנחנו מדברים על בתים צמודי קרקע גם אם הם בעלי מספר מפלסים.

בניה קלה נעשית בדרך כזאת שבה מתכננים את המבנה על פרטיו במקום נוח ונעים, במשרד של הקבלן או בבית של הלקוח. אז לוקחים את המפרט והמבנה נעשה במפעל, במקום תעשייתי עם טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, מכאן נגזר השם בניה מתועשת. 

קירות המבנה, התשתיות הן בעצם שלדות פלדה, עמידות ויציבות במיוחד, עליהן מתלבש חומר הבניה שלרוב יעשה מחומרי בניה ממוחזרים שלא פוגעים באיכות הסביבה ולכן קוראים לזה בניה ירוקה שהיא תורמת בעצם לאיכות הסביבה.

אחד השמות הנוספים הם בניה מהירה, מאחר ובאופן שונה מהבניה הקלאסית המבנה נעשה במפעלים שעובדים כמה עשרות שנים טובות ואין הרבה כרגע בשוק, והדרישה רק הולכת וגדלה בשל כל היתרונות העצומים. הבניה במפעל נעשית כמו סרט נע ע"י מפעלים שיש להם ותק, ניסיון וידע עצום איך לעשות את המבנה על הצד הטוב ביותר. 

 

מקווים שענינו לכם על כמה שיותר שאלות. 

היחידה